måndag 23 januari 2012

du gör min dag...

Har ni tänkt på hur mycket påverkan vi har på varandra? Om inte så tänk på det varje dag, för att hur du själv är blir din omgivning och din dag...
Varje dag när jag vaknar tackar jag för en god natts sömn, intalar meddetsamma mig själv att jag är pigg fast att det är tidigt på morgonen, jag går in i badrummet och tittar mig i spegeln - oj - mycket övertalning behövs med den spegelbilden - tittar på mig själv och tackar för att jag faktiskt har förmågan att själv ta mig upp ur sängen och intill badrummet, tackar för att jag är frisk och att jag har ett arbete att gå till som jag trivs med. När jag kommer till jobb så ler jag till mina arbetskamrater och säger gomorron! Dom säger "e du alltid så pigg och glad?" me ett leende. Jag försöker att alltid vara glad och trevlig, att ge ett leende kostar så lite och ger så mycket tillbaka. Jag är inte alltid pigg...men det underlättar faktiskt om jag intalar mig att jag är det...prova nån gång, det funkar, jag lovar!
Om jag under dagen möter någon som är otrevlig mot mig försöker jag in i det längsta att le mot den personen, oftast slutar det med ett leende tillbaka. Vi har allt att vinna och inget att förlora genom att vara vänliga mot varandra. Så nästa gång du känner att denna dagen blir jobbig....tänk om, för du bestämmer själv hur din dag ska vara, om du tänker efter så stämmer detta. Börja dagen med vara allmänt trött och sur och tråkig, då blir din dag så och du drar till dej händelser och människor som är sura och tråkiga. Prova att börja dagen som jag; med ett leende mot dig själv i spegeln på morgonen och säg till dej själv: "du gör min dag" och jag lovar att din dag blir ett enda stort leende :)

5 kommentarer:

  1. Ja Maria det är så sant och alla behöver vi påminnelser ibland,tack! Kramen Lisbeth

    SvaraRadera
  2. I also try to start my day with a positive attitude. I try not to look in the mirror tho. Lol

    SvaraRadera
  3. Yea, well I can' t skip that because I have to put some makeup on.....:)

    SvaraRadera
  4. Jag tycker om din start på dagen!

    Hittade hit via Scott! :)

    SvaraRadera
  5. Tack, Jess! Ja livet blir mycket lättare om man startar
    dagen me att vara positiv 

    SvaraRadera