onsdag 14 mars 2012

livet

Nu kommer våren med raska steg - hoppas ja - de luktar speciellt i luften o ja blir gla av ljuset. Blommorna utanför blomsterhandlaren ropar på mej när ja går förbi o ja börjar stilla planera min stora balkong i vår nya lägenhet. Så skönt de kommer att sitta där o koppla av mitt i stan ibland en massa växter som ska trängas där :) Tänk va ja e lyckligt lottad som får uppleva allt vackert som livet erbjuder...Ja e så tacksam för de minsta saker som när man vaknar på morgonen o känner sig utvilad, rullar upp rullgarden för att där möta solen som välkomnar dagen o när ja öppnar fönstret smeker vinden mej i ansiktet me frisk luft. Tack! Ja har en pappa som e mycket sjuk o en mamma som stöttar sin livskamrat, o trots att detta känns tungt ibland så försöker ja ändå att se livet från min ljusa sida, försöker förstå att allt har en mening, att livet ska levas me kärlek o tacksamhet för de ja har, istället för att känna saknad över något ja inte har. Tack! 

3 kommentarer:

  1. Puss på dig min älskade bäste syster <3

    SvaraRadera
  2. Ja och tacksam ska vi fortsätta att vara...när vi väl förstått detta blir det nya ögon...

    http://nonnashus.wordpress.com/
    Nonna har gjort ett inlägg igår...tidigt i morse körde jag henne till Kastrup.Hon är så härlig denna ängel!! Kramen Lisbeth

    SvaraRadera
  3. Vi har med bloomorna hemma hos oss....tror jag är allergisk....men vackra är dom.

    SvaraRadera