onsdag 3 oktober 2012

Arbetsglädje

idag när jag gick till jobb var det underbart höstväder. Solen sken med sina varma solstrålar och berättade att det skulle bli en fin dag. Alla färger ute var helt makalöst vackra. Jag kände mej tacksam för att jag kan känna värmen och vinden, se alla vackra färger och höra vindens sus och alla fåglar som kvittrar och lever upp.

Jag började jobba kl 1230 och var placerad på vår akutvårds avdelning. Det är skönt ibland och få ett brake från akuten för att jobba där. Som undersköterska hade jag en sjuksköterska som normalt jobbar som syrra där. Hon är helt otrolig! Så kunnig i sitt yrke och slår vilken läkare som helst på fingrarna. Jag är helt begeistrad i hennes historier från sitt yrkesliv, så mycket hon har varit med om. Gillar henne skarpt! Som ni förstår har jag haft en bra dag på jobbet :) Såna här dagar gör att man får ny energi och nästan längtar till nästa arbetsdag. Imorgon ska jag jobba på AVA på fm och sen är det utbildning på em. På kvällen bjuder arbetsgivaren  på middag på en av restaurangerna här i Ystad.

1 kommentar:

  1. Tidig morgon här...vill sova mera.Ja hösten är otroligt vacker och när den är solig så är det ljuvligt!!Kramen Lisbeth

    SvaraRadera