onsdag 14 november 2012

Höst och vinter...

Visst lockar väl höst och vinter till att göra hemmet mer ombonat? Att tända ljus i varje vrå och kanske köpa någon ny lykta? I helgen som gick fick jag bytat till nya gardiner i vardagsrummet med en härligt olivgrön färg med rött o vitt i. Vi investerade i en skänk i samma mörka träd som i soffbordet och det blev så ombonat.Var ju tvungen att köpa en ny lampa till denna oxå o ett fång tulpaner som lyser upp och gör mej glad. Jag fick oxå inrett vårt gästrum med en bäddsoffa och nya gardiner så nu e de bara gästerna som fattas...
Har nu jobbat sedan i måndags o har haft riktigt mycket patienter i måndags, som vanligt...tisdag och onsdag har jag varit vårdplatskoordinator - en uppgift som kommer att försvinna från akuten från och med den 3 dec då vi ska börja arbeta på ett nytt sätt på akuten. Detta ser jag framemot för att det innebär att jag inte kommer att ha ansvar för 15 patienter där hälften kanske dessutom är övervakade...ser framemot att prova detta nya arbetssätt:) Nu ska jag vara ledig imorgon o det ska bara vara lugn o harmoni här hemma, på kvällen ska ja o min syster Eva gå på bio. Det är min enda lediga dag denna veckan så jag ska passa på att pyssla om mej lite. Tror jag ska måla röda tånaglar :)

1 kommentar:

  1. Vi kommer snart och provar den nya bäddsoffan :))
    Sköt om dej och njut av ledigheten!
    Kram

    SvaraRadera