tisdag 2 juli 2013

Att tänka på sej själv

Nu är vi i julimånad och jag vet inte om jag kan säga att sommaren är här.....det är inte sommar som jag vill ha den i alla fall... Står varje dag i valet och kvalet vad jag ska ta på mej när jag går till jobb, ska jag våga ta klänning och dom fina sommarskorna jag köpte eller blir det regn när jag ska gå hem?? Tråkigt värre! Har jobbat  intensivt med extra turer och med en semester som inte börjar förrän den 17 augusti så måste jag tänka på att "fånga dagen" när jag väl är ledig. Att försöka att återhämta sig, vila och pyssla om sej själv är minst lika viktigt som någonting annat. Idag har jag haft en sådan dag där jag sov länge sedan åkte jag iväg och tränade, avslutade träningen med en välförtjänt stund i massagefåtölj, gick sedan en runda på stan och fick köpt mej en ny väska. På em bar det iväg till finaste Denise ( en go och duktig tjej som ibland jobbar hos oss) för en välbehövlig massage. Ikväll har jag bara suttit och slappat framför min iPad ( som jag gett mig själv i present) och nu ska jag titta färdig på en film som jag laddade ner häromdagen. Sedan kommer kvällen att avslutas med en bok vid sänggåendet. Som ni nog räknat ut är mannen ute på resa... Med det menar jag att man har lättare att tänka bara på sej själv när man är själv för då behöver man inte ta hänsyn till någon annan än sej själv. Imorgon blir det träning igen och sen ska jag jobba natt för första gången, ska bli kul! På em kommer Benny hem så jag hinner träffa honom över en god middag. På fredag tänkte jag lite mys för två någonstans, kanske ute på Saltans after work?


2 kommentarer: