torsdag 7 augusti 2014

Sommartid

 När jag tog nattjobbet på HIA så tänkte ja "tjohoooo va ja kommer att ha mycket tid att vara i solen i sommar!" Nu blev de inte riktigt så för region Skåne gick ut me rejäla extrakronor till oss som dels tog extrapass o flyttade vår sommarsemester. Min semester va redan bestämd tidigare så där får ja extra betalt utan att göra nått men ja tog på mej en massa extrapass som innebar att ja jobbat lika många nätter på 4 veckor som ja normalt gör på 6 veckor.... De har varit jobbigt o ja hoppas när lönen kommer att de va värt de för nu e ja trött... Har ett par veckor kvar att jobba innan de e semester men de e mitt normala schema iaf. Skönt att ha valmöjligheter att jobba extra men som sagt vi får se om de va värt de när lönen kommer. 

2 kommentarer:

  1. Sommarmånaderna är en stor utmaning för medarbetarna och cheferna i vården. Ni har alla rätt till ledighet, men det finns inte tillräckligt med utbildade läkare, sjuksköterskor, undersköterskor med flera för att ersätta er alla när ni ska vara lediga. Det är på grund av att du och andra medarbetare tar extrapass som det ändå fungerar. Jag hoppas att du känner att det märks när lönen kommer också.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har aldrig flyttat min semester, gillar att ha semester i slutet av aug får ja sen extra betalt för detta så fine :) men ja valde däremot att ta extra pass under en månad då mitt schema redan var pressat så de kan ja inte skylla någon annan än mej själv för. Ja hoppas oxå att de värt de när lönen kommer. De e ju guld värt att kunna ta extrapass när man sparar till nått :) Maria

      Radera