tisdag 17 januari 2012

Tillbaks till verkligheten

På nyårsafton 2011 åkte jag och mannen i mitt liv till Las Palmas. Förväntningarna var stora då vi aldrig firat nyår utomlands. Vi anlände till Playa del Cura, några km från Puerto Rico, vid 12-tiden lokal tid. Ett ****hotell som var placerat avlägset. Redan första dagen kunde vi ta av våra kläder och lägga oss i den underbara solen och bada. När kvällen kom förberedde vi oss med att ta några drinkar och klädde oss i våra nyårskläder - jag hade köpt en svart klänning och ett par jäkligt snygga, lagom höga sandaletter med strass. Såg framemot att kunna gå ut utan strumpor....Kan säga att vi blev ganska besvikna när vi upptäckte att det inte fanns något som helst nyårsfirande på detta hotell :( Så vi gick ner till stranden (hotellet låg där) för vi tänkte att där smäller man väl raketer...eh nä..hahahaha jaja det blev nytt år iaf. Kan säga att ni som ska åka till Gran Canaria vid den tiden, ta med en tjock tröja och långa byxor, inte en massa klänningar för kvällen för det blir ordentligt kallt. Jag hade förvisso mina fina skor hela nyårsnatten utan strumpor men tårna var också blåa när vi kom hem...vill man vara fin....
Semestern var iaf underbar med mycket sol, god mat och dricka. Var i Puerto Rico och shoppade och i Puerto de Mogan och strossade runt i denna mysiga lilla by. Provade på något vi aldrig gjort förut - satt med fötterna i vatten där fiskar sög bort allt död hud - vilken konstig känsla, kändes som tusentalt vibratorer på fötterna och underbenen. Och efteråt kändes som man fått bättre cirkulation - kan rek detta! Puerto de Mogan är fullt av små pitoreska hus och gränder med blommor som hänger över huvudet där man går. Små fina restauranger och caféer med bakverk eller glass om så önskas. Sangrian svalkar efter en promenad längs gatorna. Ja nu är 14 härliga dagar i solen slut och vi är tillbaks i Sverige och verkligheten börjar på fredag då jag ska tillbaks på mitt älskade jobb på akutmott i Ystad.
Älska livet mina vänner <3

1 kommentar:

  1. Underbart att läsa ... Och du visste inte vad du skulle skriva ;) visst är det ett rofyllt sätt att bara skriva från hjärtat och att ngn sen tycker om att läsa det <3

    SvaraRadera