tisdag 7 februari 2012

Vintervägar

Vaknade imorse kl 0545 och tittade ut - alldeles fullt av snö! Mörkt är det oxå vid den tiden....Tänkte på vintern 2009 då vi bodde i Trelleborg och jag precis börjat jobba i Ystad....den vintern va inte så kul för mej som pendlade antingen med buss eller bil. Höga snödrivor längs vägarna. Mardrömmen var ju kvällspassen när man skulle köra hem i mörker med all denna snö. Det var förvisso bara en dag som jag fick vända bilen och köra hem efter att ha kört in i en snödriva längs vägen, och blev hjälpt att komma iväg igen. Fruktansvärt! Ja för att återkomma till min morgon...jag gick och duschade och tog det lugnt, åt en lätt frukost och gick sedan till jobb. Det känns så oerhört lyxigt att kunna gå till jobbet i denna helt underbara lilla stad. Kan inte nog tacka min lyckliga stjärna för att jag har det så bra ;) En tanke till mina läsare - finns det något i livet som ni vet att ni velat ha , alltså varit riktigt säkra på att "de ska ja ha eller de ska ja göra" och inte fått?....Fundera på detta och ge mig gärna feedback. Ha en skön och mysig kväll alla.

2 kommentarer:

  1. Hmm...det vågar jag inte sager lol.

    SvaraRadera
  2. Men fundera riktigt på detta Scott, för de e nämligen så att om vi vill något till 100 % och visualiserar detta så blir de så. Tänk efter - dom gånger du har varit lite tveksam o tänkt "kanske ja vill" för minsta tvekan innebär att du inte får de du vill...

    SvaraRadera