måndag 10 september 2012

planering

Det är mycket som ska ordnas inför en begravning, särskilt om man som vi bestämt sig för en borgelig begravning. Idag har jag nog äntligen fått med allt som ska ordnas, utom mina svarta skor...Jag har fixat musik och psalmer som ska spelas, varit i kontakt med fina Anna som ska sjunga, träffat officianten som ska hålla i begravningen, skrivit om pappas liv som officianten ska berätta om, valt ut dikter, skrivit ner mitt tal som jag ska hålla under begravningen, varit i kontakt med begravningsbyrån ang önskemål från mamma, beställt tårta, beställt blommor, vad ska de stå på banden?...jag har varit rätt upptagen i tankarna kan jag säga samtidigt som jag jobbat heltid....o nu är allt mailat till officianten...så nu klappar jag mej själv på axeln o säger som Arja Saijonmaa - "Jag vill tacka livet som gett mej så mycket......." Så nu är det bara dom svarta skorna jag ska ordna och öva på mitt tal. Den 18 september är det dags för begravning och mamma drömde att den blir vacker, klart att den blir vacker sa jag till henne :)

1 kommentar:

  1. Ja den låten är väldigt passande <3 och klart att pappas begravning kommer att bli fin , han är ju där och vi ... Puss min bäste

    SvaraRadera