söndag 16 september 2012

Söndag

Idag är det riktigt söndag, känner mej slö och lite sådär halvtrött som man gärna tillåter sig att vara på söndagar. Jag har varit igång och jobbat lite nu och det känns bra. Tiden går och hösten kommer allt närmre. Men jag gillar hösten oxå. Kan inte låta bli att le när jag känner den friska höstluften blåser mot mitt ansikte. Känner tacksamhet att jag kan välja att gå ut och uppleva naturen. Nu är det två dagar till pappa ska begravas och på något sätt känns det som att sätta punkt på nått vis...en känsla av avslut....kan inte förklara det men ni som varit med om liknande vet vad jag menar.
 Min dotter Becki har haft ett tråkigt halvår nu med blindtarmsoperation, halsfluss och nu körtelfeber....Hon ser ju klart sin innebandysäsong försvinna för henne och det är ett djävlusiskt virus med hemska biverkningar och följdsjukdomar. Nu när hon kom ner till oss för att bli ompysslad tog jag upp henne på jobb efter att en kollega och överläkare erbjudit sig att undersöka henne då jag blev orolig för att hon blev så anfådd när hon gick våra trappor. Hon hade ju dessutom tränat och spelat med detta i kroppen innan hon visste varför hon mådde dåligt. Så jag blev klart orolig för myocardit... Vår fine läkare skrev en remiss direkt på ett ultraljud där man konstaterade att allt såg fint ut. Levern var klart förstorad och hon blev informerad om att ligga lågt med tanke på detta...Jag pumpar i henne Noni-Max, denna fantastiska fruktdryck som har läkande egenskaper. Finns inget belägg för att den ska bota henne men å andra sidan så finns inget läkemedel att sätta in...o Noni kan ju inte göra någon skada, kan bara bli bättre :) Som sagt dagen går i lugnets tecken och det känns skönt att även vara ledig imorgon då jag ska köra mamma till frissan så hon är fin när hon ska ta farväl av pappa. Ha en riktigt skön söndag.

1 kommentar:

  1. Hej..här är en till som är trött idag..jobbat en timbank....var på jobb kl 08..och började halv 10....;( och det efter att ha sovit bara fyra timmar för jag kom hem efter en utekväll halv 2....Hur bär man sig åt egentligen..?? Kramen Lisbeth

    SvaraRadera