måndag 10 december 2012

livet......

Som jag tidigare nämnt så älskar jag livet och livet är ju inte bara rosor utan en del törnen måste vi ta oss igenom och vi måste tro på att allt kan bli bra igen och det blir det så småningom. Men livet är ju oxå skört och ibland händer saker som vi inte förstår - det ligger på en högre nivå...Som när ett barn på 2 år mister sin mor i en olycka...den pojken kommer aldrig att komma ihåg sin mamma, aldrig få se henne skratta eller skratta tillsammans. Han kommer inte att ha henne vid sin sida i svåra stunder, ej heller glada stunder...Jag pratar om en f.d kollega som misste sitt liv inatt i en trafikolycka. Jag vaknar till ordentligt och blir ännu mer tacksam över varje dag i livet och dagar och stunder jag har med mina barn. Det har varit tungt på jobb idag med denna vetskap att hon miste sitt liv inatt. Jag  tackar för varje dag jag har men ikväll känner jag att jag skulle vilja haft mina barn här och bara kramat om dom. Kära vänner krama om era barn ikväll vi vet ju inte hur länge vi har varandra.

1 kommentar:

  1. Så tungt....Ja vi har mycket att vara tacksamma över....Kramen Lisbeth

    SvaraRadera